Minashita Kiriu / 水無田 気流 – Ⅱ
Life History
I was born upon the Devonian seashore
Looking up at a reddish purple sky
Adorning my body were four fins
A life moving awkwardly along an untrodden shore
I was born in the 1047th floor of a maternity ward
Looking down on an 855th floor construction sight
Adorning my three arms were eighteen fingers
A life working a musical device below an electric plug
I was born
On a shore filled with echoes of protozoan sounds
On a morning when the sun kissed the shore
In a geological era before the deluge
I was born
In a room where metallic voices are made
On an evening when soundproof glass sealed off the outside world
In a geopolitical era after the death of god
I was
Born
In
The pre-cambrian sea
A life wriggling
A transparent body back and forth
I was
Born
In
An optic fiber
A life inside a test tube
Manipulated by remote control
I look around me
I was born
In a bedtown in Kanagawa Prefecture, Japan
In a growing housing complex in the suburbs
In a period
After
The era of high economic growth
An era
Of mass-produced families
Of classmates with asthma and allergies
Of public elementary schools
Of public middle schools
Of public high schools
I was born
On desires produced en masse
On life histories produced en masse
On corpses disposed of en masse
I was born
In an era of diasporic science
In an era of display panopticons
In an era of digital metaphysics
In an era of DNA ethics
I was born
A life without
Any characteristics to speak of
I was
ライフ・ヒストリー
私が生まれたのはデボン紀の海岸
見上げれば赤紫色の空
私が持っていたのは四枚の鰭
未踏の水辺を不格好に移動する生
私が生まれたのは一〇四七階の産院
見下ろせば八五五階の工事現場
私が持っていたのは三本の腕に十八本の指
電気プラグの真下で音楽装置を操作する生
私は生まれた
原生音の鳴り響く浜辺に
太陽が接岸する朝に
プレ・地質学時代に
私が生まれた
金属質音声の調整する部屋に
防音ガラスが周界を遮る夜に
ポスト・地政学時代に
私が
生まれた
のは
先カンブリア時代の海中
透明な身体を
ふるふると揺らす生
私は
生まれた
のだ
オプティック・ファイバーで
遠隔操作される
試験管-内-生
私は、配視する
わたしがうまれたのは
にほんこくかながわけんべっどたうん
こうがいがたしんこうじゅうたくち
ぽすと
こうどせいちょうき
りょうさんがたかぞく
ぜんそくとあとぴーのどうきゅうせい
こうりつしょうがっこう
こうりつちゅうがっこう
こうりつこうとうがっこう
私は生まれた
大量生産された希望と
大量生産された生活史と
大量廃棄された死体の上に
私が生まれた
ディアスポラ・サイエンス時代に
ディスプレイ・パノプティコン時代に
デジタル形而上学時代に
DNA倫理学時代に
私は生まれた
とりたてて これといって
特徴のない、生
私 は
I was born upon the Devonian seashore
Looking up at a reddish purple sky
Adorning my body were four fins
A life moving awkwardly along an untrodden shore
I was born in the 1047th floor of a maternity ward
Looking down on an 855th floor construction sight
Adorning my three arms were eighteen fingers
A life working a musical device below an electric plug
I was born
On a shore filled with echoes of protozoan sounds
On a morning when the sun kissed the shore
In a geological era before the deluge
I was born
In a room where metallic voices are made
On an evening when soundproof glass sealed off the outside world
In a geopolitical era after the death of god
I was
Born
In
The pre-cambrian sea
A life wriggling
A transparent body back and forth
I was
Born
In
An optic fiber
A life inside a test tube
Manipulated by remote control
I look around me
I was born
In a bedtown in Kanagawa Prefecture, Japan
In a growing housing complex in the suburbs
In a period
After
The era of high economic growth
An era
Of mass-produced families
Of classmates with asthma and allergies
Of public elementary schools
Of public middle schools
Of public high schools
I was born
On desires produced en masse
On life histories produced en masse
On corpses disposed of en masse
I was born
In an era of diasporic science
In an era of display panopticons
In an era of digital metaphysics
In an era of DNA ethics
I was born
A life without
Any characteristics to speak of
I was
ライフ・ヒストリー
私が生まれたのはデボン紀の海岸
見上げれば赤紫色の空
私が持っていたのは四枚の鰭
未踏の水辺を不格好に移動する生
私が生まれたのは一〇四七階の産院
見下ろせば八五五階の工事現場
私が持っていたのは三本の腕に十八本の指
電気プラグの真下で音楽装置を操作する生
私は生まれた
原生音の鳴り響く浜辺に
太陽が接岸する朝に
プレ・地質学時代に
私が生まれた
金属質音声の調整する部屋に
防音ガラスが周界を遮る夜に
ポスト・地政学時代に
私が
生まれた
のは
先カンブリア時代の海中
透明な身体を
ふるふると揺らす生
私は
生まれた
のだ
オプティック・ファイバーで
遠隔操作される
試験管-内-生
私は、配視する
わたしがうまれたのは
にほんこくかながわけんべっどたうん
こうがいがたしんこうじゅうたくち
ぽすと
こうどせいちょうき
りょうさんがたかぞく
ぜんそくとあとぴーのどうきゅうせい
こうりつしょうがっこう
こうりつちゅうがっこう
こうりつこうとうがっこう
私は生まれた
大量生産された希望と
大量生産された生活史と
大量廃棄された死体の上に
私が生まれた
ディアスポラ・サイエンス時代に
ディスプレイ・パノプティコン時代に
デジタル形而上学時代に
DNA倫理学時代に
私は生まれた
とりたてて これといって
特徴のない、生
私 は